Isnin, 16 Februari 2015

SET BERSALIN SHAKLEE NOMBOR 1!! JOM KONGSI PENGALAMAN!!

SET BERSALIN SHAKLEE ; PUAS HATI SANGAT BERPANTANG DENGAN SET BERSALIN SHAKLEE !!!


Assalamualaikum dan salam semua kepada pembaca2 blog saya,..hari ni saya nak kongsikan sedikit tentang set bersalin shaklee dan pengalaman saya setelah merasai dan mengamalkan sendiri set bersalin shaklee semasa berpantang anak saya yang ke 2 Ariq Harraz...sekarang da masuk 10 bulan pun dia...sekejap je masa berlalu,,..tapi baru sekarang saya free nak share dengan semua...

OK...saya nak bagitau dulu vitamin apa yang ada dalam set bersalin shaklee ni??


vitalea @ multivitamin
b complex
zinc
ostematrix
vitamin c
alfalfa
esp

OK. sekarang saya nak cerita sikit setiap vitamin ni dalam set bersalin shaklee ni...dan saya memang ambil semua vitamin tersebut sewaktu berpantang dahulu...

vitalea @ multivitamin

- dalam vitalea ni ada 28 jenis vitamin..kenapa pentingnya pengambilan vitalea nie? vitalea ni memang penting sebab vitalea mampu memberi tambahan tenaga segera pada si ibu supaya si ibu lebih cergas, dan kekuatan mental,..sewaktu berpantang memang sangat mencabar terutamanya apabila bayi suka berjaga malam atau kerap menangis. tambah-tambah pula bagi ibu baru yang bersalinkan anak pertama dan ini adalah pengalaman pertama dan tentu memenatkan...saya dulu memang rasa macam tu sewaktu anak pertama...tapi Alhamdulillah sewaktu berpantang dengan set bersalin shaklee anak ke2 ni memang sangat bertenaga,..walaupon anak tak tidur sangat malam dan kuat berjaga,...esok paginya saya steady je dan tak de la nak mengantuk atau penat...rasa semangat sangat berpantang!!! tak letih walaupun dengan melayan kerenah anak pertama lagi...

b complex 

- b complex  mengandungi semua jenis vitamin b..ada 8 jenis iaitu b1, b2, b3,b5,b6 dan b12...ia juga mengandungi asid folik dan biotin . kita biasa dengan kalau orang melayu bila berpantang kena jaga-jaga sebab takut terkena angin MEROYAN...b complex ini sebenarnya sangat membantu para ibu dengan mengurangkan stress,  memberi ketenangan pada si ibu, meredakan sakit kepala, kemurungan dan insomnia. Selain itu juga, b complex ni  dapat kurangkan masalah keletihan mata maklumlah bila berjaga malam mata jadi penat. dan yang hebatnya b complex ni sebab dapat menukarkan makanan kepada tenaga sekaligus dapat kurangkan kelesuan...best kan??

zinc

- zinc sangat penting dalam pengambilan set bersalin shaklee....kenapa?? ni nak cerita...sebabnya zinc ini membantu mempercepatkan penyembuhan luka dalaman dan luaran,..tak kiralah kalau bersalin normal atau czer dengan pengambilan zinc yang konsisten luka cepat sembuh dan kering...luka bersalin normal saya cepat sembuh walaupun saya banyak juga bergerak dengan konsisten ambil zinc,..masa anak pertama dulu samapai menangis-nangis sebab luka bersalin membengkak dan sakit yang termat sangat...tuhan jek la yang taw...bile kenangkan sakitnya tu rasa macam terasa je lagi sakitnya tue..

ostematrix

- ostematrix ni sebenarnya adalah calcium,..bila kita ambil 1 tablet ostematrix bersamaan 1 gelas susu...kebaikan ostematrix kepada ibu yang baru lepas bersalin ialah memperbaiki kejang-kejang dan kebas-kebas..Selepas si ibu meneran memang rasa lenguh dan kebas-kebas pada kaki dan pinggang...amalkan ostemtrix 2 hingga ke 4 biji Ins Sha Allah dapat hilangkan lenguh dan kebas tersebut. Selain itu, ostemtrix ni adalah milkbooster taw,,,saya amalkan ostemtrix Alhamdulillah penghasilan susu memang menggalakkan. lagi 1 sebab saya memang suggest sangat ambil ostematrix ni ialah kerana ia sangat2 membantu masalah sembelit. biasanya lepas bersalin para ibu2 mesti akan mengalami masalah sembelit,..bertambah ngilu apabila kita bersalin secara normal...jadi wajib ambil ostematrix maksimum samapai 4 biji sebelum tidur!!

vitamin c

- vitamin c shaklee bila kita ambil je 1 tablet (500mg) bersamaan dengan 7 biji setengah buah oren...banyakkan?? vitamin c ni meningkatkan sistem imunisasi kita di mana ia dapat singkatkan  waktu pemulihan jika kita tidak sihat..vitamin c juga membantu membentuk kolagen dan turut membantu mempercepatkan penyembuhan luka.

alfalfa

- alfalfa dikenali sebagai raja segala tumbuhan kerana khasiatnya.Ia bekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat dalam buah-buahan dan sayuran.  alfalfa ni bagus diambil sewaktu berpantang sebab ia berfungsi sebagai kacip fatimah dan mampu merapatkan miss v yang longgar selepas bersalin..jadi para ibu tak perlu lagi ambil jamu sekiranya ambil alfalfa,..alfalfa juga milkbooster kepada para ibu...konsisten dengan alfalfa ibu-ibu dapat lihat pengahsilan susu yang meriah.

esp

- esp shaklee mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh manusia. tidak mengandungi gula, pewarna atau perisa tiruan, tidak mengandungi lemak mahupun kolestrol. esp adalah pembekal tenaga kepada tubuh kita. bila ambil esp kita akan bersa lebih kenyang dan bertenaga. esp juga adalah milkbooster untuk para ibu..Macam saya bil apagi mmg sibuk sebab nak uruskan 2 orang anak. kadang-kadang tak semapat nak breaksfast..so, the simple and fast breakfast is shake-shake milo suam bersama esp..rasa kenyang, bertenaga dan penghasilan susu badan yang banyak

begitulah serba sedikit perkongsian saya sewaktu bernpantang bersama set bersalin shaklee,..kesan positif dan hebat yang saya rasai sendiri memang saya rasa sangat bertenaga, tak mengantuk dan letih, susu badan banyak dan luka cepat sangat sembuh,..memang berbeza dengan berpantang anak pertama,..masa tu belum lagi kenal Shaklee..Alhamdulillah set bersalin shaklee nombor 1, terbaik dan memang saya recommend sangat kepada para ibu yang masih mencari-cari set bersalin yang sesuai.

Sekiranya para ibu hendak mengetahui lebih lanjut dan nak daptkan set bersalin shaklee yang super duper best ni boleh hubungi saya HIDAYAH ( NO. H/P : 0192372259 )..Saya adalah pengedar shaklee di kawasan klang dan port klang..sekiranya nak mohon saya cod kepada anda, saya boleh cod atau boleh self pick up di rumah saya di kampung delek, klang,..yang mahukan pengeposan pun saya buat juga : )



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Masa Itu Emas